"A legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak" /Goethe/

Kiemelt bejegyzés

Szeretettel köszöntelek Dugonics suli oldalamon.

"Valahogy mindig félúton vagyok. Remélve, nem vagyok útban senkinek.  S míg "valahonnan" "bárhova" jutok, talpa...

2022. július 14., csütörtök

Múzeumi csalódás, 1975 Dr. Győrffy Miklósné, Panni néni

 Múzeumi csalódás

Az 1975-ös tanév első napjaiban kézhez vettem az Országos Hadtörténeti Múzeum által iskolánkhoz eljuttatott felhívást és programot: tartsunk korszerű történelemórát a múzeumban. A programfüzet az V —VIII. osztályig részletes ismertetést is nyújtott a lehetőségekre, sőt, közölte a bemutatandó filmek címét és sorszámát. Mivel a múlt tanévben több ízben sikeres, érdeklődést felkeltő szakköri órát tartottunk itt, úgy terveztem, hogy ebben az iskolaévben tanításomba a Hadtörténeti Múzeumban tartható történelemórákat is beiktatom.
Október elején, a hozzánk eljuttatott múzeumi levelezőlapon írtam a Hadtörténeti Múzeumba és jeleztem, hogy október 16-án 11.30-kor, három összevont VI. osztállyal szeretnék órát tartani, így 11 órára kértem a buszt, ami a múzeum jelzése szerint oda és vissza is szállít bennünket.
Körülbelül három vagy négy nappal a kitűzött idő előtt a múzeum telefonon értesített: nem tudják vállalni a visszaszállítást, mert nagy az iskolák buszrendelése.
Mivel iskolánk a VIII. kerületnek jóformán a szélén fekszik, a visszaútra is igényt tartottunk. Ezért a múzeum kérte, ez esetben halasszuk el a látogatást novemberre.
Az új dátum november 13-án 11 órára szólt.
Ám október 16-án 11 órakor váratlanul megjelent egy kiskatona és közölte: eljött értünk a busszal. November 12-én délben 13 órakor női hang értesített telefonon (160—184-es központi, és a „múzeumi történelemórák” mellékállomása), sajnos, november 13-ra egyáltalán nem tud buszt küldeni, így ért a második meglepetés, egyúttal szomorú csalódás mindannyiunkat.
Mivel az értesítés 13 órakor jött, az osztályokat — akik másodszorra hiába örültek a várt múzeumlátogatásnak — még értesíteni sem tudtam, hogy másnapra ne tervezzenek ...
Ezek után úgy érzem, furcsán tekintenek rám a tanítványaim.
dr. Győrffy Miklósné,
történelemtanár 3. sz. általános iskola
1089 Dugonics u. 17—21.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.