"A legtöbb, amit gyerekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak" /Goethe/

Kiemelt bejegyzés

Szeretettel köszöntelek Dugonics suli oldalamon.

"Valahogy mindig félúton vagyok. Remélve, nem vagyok útban senkinek.  S míg "valahonnan" "bárhova" jutok, talpa...

2018. július 28., szombat

Új írásmód a zsinórírás 1936 április



Új írásmód a zsinórírás 1936 április

A tanítókat átképezik az új írás tanítására. - [oktató:] ?Ilyen a régi írás. A zsinórírás a nyomtatottból így alakul. A folyóírás ez. A kezet írástornával ügyesítjük.? - [tanító:] ?Gyerekek, menjetek a táblához! Krétát kézbe! ?A? betűt írunk. Kerekítem, ?a?.? - [gyerekek:] ?Kerekítem, ?a?. Kerekítem, ?a?. Kerekítem, ?a?.? - [tanító:] ?Elég! Két kézzel rajzolunk. Rajta!? - A negyedik osztályosok már folyamatosan írnak. Ötévi kísérlet igazolja, hogy a gyermekek a zsinórírást könnyen tanulják, és olvashatóbb folyóírást sajátítanak el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.